Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Uwaga!!! Poniższe informacje mogą być zdezaktualizowane ze względu na pandemię wirusa SARS-CoV-2
Sprawdź w informacjach bieżących

  • Jak wnieść opłaty za przetrzymaną książkę?
      Opłaty za przetrzymanie książek należy dokonać przelewem na konto bankowe nr: 52 1240 6003 1111 0000 4942 8120
      Potwierdzenie przelewu należy odesłać na maila: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • Jak zalogować się do konta bibliotecznego i baz danych po uzyskaniu legitymacji pracowniczej
      W związku z zachodzącym na uczelni procesem wydawania legitymacji pracowniczych mogą wystąpić utrudnienia w korzystaniu z zasobów Biblioteki. Wynika to ze stopniowej zmiany danych służących do logowania się do baz danych i konta bibliotecznego. Dotychczasowy login, którym jest numer karty bibliotecznej będzie stopniowo zastępowany numerem legitymacji pracowniczej. W wypadku problemu z logowaniem się dotychczasowym loginem (numerem karty bibliotecznej) należy spróbować użyć nowego identyfikatora, którym jest numer umieszczony po kodem kreskowym na legitymacji (wpisywany ciągiem - bez wewnętrznej spacji).

      Jeśli nadal występować będą problemy z logowaniem, prosimy o kontakt pod nr telefonu (+48) 22 59 35 793 w godz. 9:00-17:00
  • Jak zapisać się do Biblioteki SGGW?
      Do Biblioteki SGGW nie trzeba się zapisywać. Z naszych zbiorów mogą korzystać wszyscy czytelnicy, ale tylko na miejscu.
  • Kto może wypożyczać książki do domu?
      Prawo do wypożyczeń ze Studenckiej Wypożyczalni Podręczników przysługuje tylko studentom, doktorantom i pracownikom SGGW.
  • Jestem studentem SGGW, co muszę zrobić aby skorzystać z wypożyczalni?
      Studenci, którzy chcą wypożyczyć podręczniki do domu muszą sami aktywować swoje konto. W tym celu należy wejść do katalogu on-line biblioteki, wybrać zakładkę "Moje Konto" i dalej postępować zgodnie z zamieszczoną tam instrukcją "Pierwsze logowanie do systemu".
  • Jestem studentem SGGW. Ile maksymalnie książek i na jak długo mogę wypożyczyć?
      Jednorazowo student SGGW może wypożyczyć 5 książek na okres 30 dni.
  • Jakie poniosę konsekwencje jeśli nie zwróciłem książek w terminie?
      W przypadku przekroczenia terminu zwrotu książki, blokowane jest konto czytelnika i system nalicza opłatę w wysokości 50 gr za każdy dzień zwłoki.
  • Co oznacza w Bibliotece „wolny dostęp”?
      Wolny dostęp, to część Biblioteki (czytelnia), w której można samodzielnie wybrać książki z półek. Po ich wykorzystaniu czytelnik zobowiązany jest do odłożenia ich na wózki.
  • Czy wszystkie materiały biblioteczne mogę kopiować?
      Nie, nie wolno kopiować prac dyplomowych, norm i materiałów sprzed 1960 r.
  • Gdzie można zeskanować potrzebne materiały?
      Skaner znajduje się w Czytelni Dydaktycznej.
  • Czy do kopiowania stron z książek można używać aparatu fotograficznego?
      Tak, za zgodą bibliotekarza i z zachowaniem przepisów prawa autorskiego.
  • Czy w Bibliotece mogę skorzystać z własnego laptopa i podłączyć się do Internetu?
      Na terenie Biblioteki można korzystać z własnego laptopa. Podłączenie do internetu możliwe jest za pomocą sieci bezprzewodowej.
  • Szukam literatury na temat ... . Od czego powinienem zacząć?
      Proponujemy zacząć od samodzielnego przeszukania katalogu i baz danych dostępnych ze strony Biblioteki Głównej.
      W razie dalszych problemów prosimy o kontakt z Oddziałem Informacji Naukowej (p. 102, I piętro).
  • Czy można uzyskać dostęp z domu do elektronicznych zasobów Biblioteki?
      Tak, studenci, doktoranci i pracownicy SGGW mogą korzystać z baz danych dostępnych w Bibliotece Głównej przy użyciu komputerów znajdujących się poza siecią SGGW. Aby uzyskać dostęp należy jako LOGIN wprowadzić cyfrowy odpowiednik kodu kreskowego będącego identyfikatorem użytkownika w Bibliotece. Jako HASŁO należy podać to, które pozwala zalogować się na konto użytkownika w Bibliotece Głównej SGGW. W przypadku braku znajomości swojego loginu lub hasła należy skontaktować się OSOBIŚCIE (ochrona danych osobowych) z czytelnią - pracownik lub wypożyczalnią studencką - student.
  • Jestem studentem II roku i do tej pory nie odbyłem szkolenia bibliotecznego. Co mam zrobić?
      Studenci, którzy nie odbyli szkolenia bibliotecznego mogą je uzupełnić w każdym roku, w okresie od października do grudnia, przyłączając się do dowolnej grupy. Harmonogram szkoleń znajduje się na stronie Biblioteki Głównej i na drzwiach pokoju Oddziału Informacji Naukowej.
  • Gdzie można podbić kartę obiegową?
    Studenci podbijają kartę obiegową w Wypożyczalni Studenckiej natomiast pracownicy w Czytelni.